FASE 5 - DUPLICACIÓ I COLOCACIÓ ⏰ 10' approx
Fins ara hem creat tot el codi en una sola carta, perquè després no haguem de copiar el mateix codi en totes les altres cartes. Fent-ho d'aquesta manera, només cal duplicar i canviar algun valor de alguna variable o de algun bloc.
Abans de començar a duplicar cartes, afegirem un nou bloc de Moviment, aquest bloc s'encarregarà de col·locar de manera correcta les cartes per la pantalla en començar la partida. Com volem que es col·loquin en una posició específica, afegirem el bloc “anar a x: _ y: _”. El posarem abans del bloc de mostrar perquè les cartes es moguin sense que es vegi per pantalla, ja que les cartes es troben amagades.
Quan hàgim afegit aquest bloc, ja podem començar a duplicar les cartes. Anem on està l'objecte i fem clic dret i polsem “duplicar”, aquesta acció la realitzarem cinc vegades, fins que tinguem sis cartes a l'escena.
Un cop duplicades les cartes, queda canviar els ID i la imatge de la carta, és a dir, la disfressa. Primer, seleccionem Card2 i anirem a la finestra de disfresses. Un cop allà, afegim el nou disfressa “Card2.svg”, eliminem la disfressa de “Card” i li canviem el nom de “Card2” a “Card”. Per a la resta de cartes realitzarem els mateixos passos.
Quan hàgim acabat de canviar les imatges, quedaria canviar els identificadors de les cartes. Per fer-ho, anem a l'objecte Card2 i canviem del bloc “donar a ID el valor 1”, el valor 1 per 2. Ho mateix farem per a la resta de cartes, per a Card3 canviarem el valor 1 a 3 i així successivament fins canviar Card6.
Ara quedaria afegir la parella de cada carta, per això duplicarem una vegada cada carta, perquè quedin sis parelles. Anem a Card1 i li donem clic dret “duplicar”, ho mateix farem per Card2, Card3, Card4, Card5 i Card6. Quedant dues cartes de cadascuna.
Com podem comprovar, ja tenim totes les parelles creades i els identificadors de les cartes coincideixen, així que si són parelles totes dues cartes s'amagaran i si no es giraran.
Ja per acabar el nostre projecte, faltaria col·locar bé les cartes. Per això haurem d'anar canviant les posicions de cada carta des del bloc “anar a x: -180 y: -120”, on canviarem els valors. En el nostre cas hem triat les següents posicions, però es poden alternar sempre que aquestes no es repeteixin:
- x: -180 y: -120
- x: 60 y: 0
- x: -180 y: 120
- x: -60 y: -120
- x: -60 y: 0
- x: 180 y: 120
- x: 60 y: -120
- x: -180 y: 0
- x: 60 y: 120
- x: 180 y: -120
- x: 180 y: 0
- x: -60 y: 120
Si s'ha col·locat tot correctament, en donar-li a la Bandera verda hauran de quedar de la següent manera:
El joc hauria de funcionar correctament, però afegirem una última cosa. Perquè tot vagi bé a l'hora d'iniciar la partida, afegirem només a l'objecte Card el bloc de Variables “donar a CartesLevantades el valor 0”.
Si s'ha deixat una partida a mig i alguna carta s'havia quedat girada, evitem que si es polsa una altra carta aquesta es giri o s'amagui res més començar. Només l'assignem a Card, ja que no és necessari que es posi a zero tota l'estona res més començar.
Podem treure les variables de la pantalla desmarcant la casella de cada variable. Recordeu desar el projecte un cop finalitzat.
¡El joc ja està acabat!